17 juni 2009

Lägenhetserbjudande

Förra fredan skickade jag ett argt brev till LKF ang. deras kösystem. Jag som stått i kö 3år har ännu inte fått något lägenhetserbjudande trots att vänner till mig, som stått i kö betydligt kortare tid, fått erbjudanden om lägenhet. Jag ville bara kolla så att allting stod rätt till. Jag fick till svar att detta inte alls var något konstigt och att det bara var o vänta.
Idag fick jag en lägenhetserbjudan. 2Rum o kök på väster i Lund.
Kunde de inte bara ha erkänt att de gjort fel? Eller "råkade" jag bara få ett erbjudande efter att jag klagat?

Iallfall så är jag som en solstråle! Dock svider hyran som ligger på 6300:- men med "Corny-Börs" Cornelia som sambo och studiebidrag ska det nog kunna gå vägen.
Jag har suttit hela eftermiddagen med att räkna ut hur mycket det kommer kosta att bo själv. Ska jag vara helt ärlig har jag ingen aning... Hur mycket äter man för? Alla utgifter man glömmer bort, telefonräkning, internet, tvättmedel oj oj oj.

Men det är inte ens säkert att jag får lägenheten, är väl ett antal till som är spekulanter men jag hållrt tummarna!


Igår såg jag dessutom en supersnygg symaskin! (Inte den på bilden, lite modernare) Ska gå och kolla in den imorgon och provsy!

/lisa

2 kommentarer:

malin sa...

så du ska flytta hemifrån! :o
och jag har övningskört för första gången!!!

ojoj, vad stora vi blir ;)

Anonym sa...

Vad roligt !

Jag stod i kö i ett år men glömde att uppdatera så jag hamnade ur systemet, hade haft två års kötid nu. Alltså ibland spelar det större roll vilka omständigheter man är under.(man kan ju också fylla i en ruta i ansökningen där man säger kanske hur man bor nu och varför man behöver lägenheten) Jag är liksom inneboende för tillfället, bor ganska trångt, jag har ingen möjlighet att flytta hem till mamma och pappa för det finns ingen plats. Om min mormor säger upp sin lägenhet så har jag ingenstans att ta vägen i princip. Ur en moralisk synvinkel, tror du att det är mer rättvist att du får en lägenhet eller att jag och Giannis har någonstans att bo? ;) LKF har MÅNGA sådana fall som "mitt" eller vad man ska säga. Menar inte att du inte har rätt till en lägenhet, men kanske därför det ibland dröjer.

LKF är säkert dumma i huvet, tre år är jättelång tid! Men det finns så mycket problematik med denna marknaden att allt blir ännu mer komplicerat än vad det borde vara.
I alla fall, jätteglad att du äntligen fått något :) Jag hoppas att jag kan hitta något till hösten! Ska bli kul o komma på din inflyttningsfest!!!

Kram