24 juni 2009

Hysqvarna


Vi börjar med en liten update...

1. Jag och Cornelia var och kollade på lägenheten, som vi fått erbjudande om, i måndags. Riktigt fin lägenhet på väster i Lund men tyvärr inte helt bra att dela mellan två kompisar. I denna tvåa satt kök och vardagsrum ihop, vilket skulle leda till noll privatliv. Så vi tackade vemodigt nej och hoppas på ännu ett erbjudande från LKF.

Det var den tråkiga nyheten, nu över till det roliga!

2. Jag har köpt symaskinen jag kollade på i förra veckan. En riktig pudding med vinrött fodral, och ja, det är symaskinen på bilden. Vad tycks?
För denna gamla goding fick jag betala 2895:-.
Den är begagnad men helrenoverad och med garanti.
Modellen heter Husqvarna 2000 SL



För tillfället är mitt huvud helt snurrigt. Jag har inte sovit tillräckligt på flera dagar och jag har så många saker jag borde göra. Jag har skjutit upp dem men måste ta tag i det.
Och inte nog med att jag ska utföra detta måste jag dessutom komma ihåg alla saker jag nu har glömt... oj oj oj.

Iallafall så gjorde jag en To Do List idag. Har du aldrig gjort en så rekomenderar jag det starkt.

Här är min To Do List:
- Fixa inflyttningpresent
- Kolla bussar
- Ringa ang trasig mobil
- Ringa läkare
- Packa inför Göteborg
- Baka (till sista dan på jobbet)
- Vattna blommor och trädgårdsland

Detta ska jag göra till på fredag och det är ju sååå tråkigt..
Men det som är bra med en lista är att man får stryka på listan när man gjort något.
Då känner jag mig duktig. :)

Ja juste, sen ska man ju hinna blogga lite också och skriva något bra... Som ni märker har jag inte riktigt tid att lägga ner någon extra krut på det här inlägget.

Tror tyvärr inte min blogg har hunnit nå ut till så många så spelar kansek ingen större roll men jag ska bättra mig!

ciao

1 kommentar:

malin sa...

jag brukar också köra med listan! ;D