24 april 2011

#3 Vision.

En lång tid har gått sedan idén om det ultimata yrket började gro och sedan dess har mina tankar svävat i alla tänkbara riktningar.
Det har snart gått ett år sedan jag avslutade min utbildning på Tillskärarakademin. Jag lärde mig så himla mycket och känner verkligen att jag vill jobba vidare med det kreativa. Men efter mycket funderande är min nuvarande status, vad det gäller design, är att försöka starta något småskaligt projekt vid sidan av studier eller jobb och försöka utgå ifrån det.
Min vision att tillverka rättvisemärkt och ekologiskt är inte omöjligt men känns helt klart som en svårighet nu i början. Jag ska göra mitt bästa för att hitta ekologiska och rättvisemärkta tyger och arbetet blir ju gjort av mig (dock inte med skälig lön ;) så det får räcka för min småskaliga produktion.

Whats new? Vår och sommarkollektion på gång!

/lisa

1 kommentar:

malin sa...

det låter ju grymt! vi är gärna med som återförsäljare av dina saker hihi :) förlåt att vi varit sega med pärlplattorna men det kommer!