20 september 2011

Sthlm Modemässa 2011

Josefine och Malin var också med! :)
En av mina "mode relaterade" händelser i sommar var när jag följde med min faster Gullan på Stockholms modemässa för att se hur det går till vid inköp och liknande.
Gullan äger Du&Jag i Ockelbo, som är en liten, personlig klädbutik.

Det bästa med modemässan var att gå på inköp hos Ichi, Vero Moda, Only (mf.) där de hade riktigt snygga kläder, god mat och enormt goda kanelbullar!

Där hittade jag även den här superfina byrån som var klädd med kartor! Jag är kär! så ska försöka göra mig en egen när jag hittar rätt byrå och en massa kartor :)

Senare under dagen åkte vi till Stockholm Modecenter där det var modevisning och fortsatt inköp.
Modevisningen var väldigt färglad men det var de få "neutrala" plaggen som var bäst utformade. Över lag så var det skorna som var häftigast. De snyggaste syns inte riktigt på bilderna men hade små blommor på sig och sen de andra skorna, de blå och gröna, var också riktigt coola.
Modevisningen kändes lite oorganiserad för man visste inte för vilket märke det var och om det var en eller flera kollektioner. Var inget genomgående tema så jag antar att det var kläder från många olika designers.

Så på lördag ska jag på loppis och fortsätta leta efter den perfekta byrån att exprimentera med. / Lisa

2 kommentarer:

Annsoffan sa...

Flitiga Lisa:)

malin sa...

vilka fashionabla tjejer! :D